Fit en Balans

Yoga Praktijk

INHOUD VAN DE LESSEN

IYENGAR (HATHA) YOGA Yoga houdingen en instructie op de houdingen en ademhaling ter ondersteuning van de bewegingen, waarbij gebruik kan worden gemaakt van yogamaterialen zoals een yogastoel, yogariem en -blok of een schouderstand kussen. We werken aan staande houdingen, zittende houdingen en vooroverbuigen, gedraaide houdingen, achteroverbuigen en omgekeerde houdingen zoals kopstand, schouderstand, elleboogstand en handstand. Altijd rekening houdende met ieders mogelijkheden. De les is van algemeen niveau, geschikt voor beginnende yogastudenten en meer gevorderden. Iyengar yoga maakt je sterker, flexibeler en rustiger.
IYENGAR YOGA met aanpassingenAangepast werken, voor mensen die revalideren of blessures hebben, voor mensen die met burnout of ziekte te maken hebben, of voor mensen die rustiger en aangepaster aan hun mogelijkheden willen werken
KRACHT EN CONDITIELes van een uur, verdeeld in functionele warming up, series van functionele oefeningen die zowel een beroep doen op spierkracht als op hart-long functie, een serie waarbij je werkt met kettle bell, medicijn ball of mini-elastieken en een cooling down met stretching. Voor iedereen geschikt, je kunt op je eigen niveau meedoen en aangepast oefenen waar nodig met hulp van instructie van de docent. Belangrijke les om all round fit te zijn, voor stevige botten, hormoonbalans en een gezond gewicht.
STOEL YOGABij stoel yoga strek en oefen je het lichaam terwijl je zit of staat op of naast een stoel. Je strekt op een rustige ademhaling je armen en benen en werkt aan de bewegelijkheid van je gewrichten en je rug. De oefeningen zorgen voor een betere doorbloeding van het lichaam en door de rustige ademhaling en het aandachtig bewegen, kun je je ook beter ontspannen. Zo helpt stoel yoga om je beter te voelen.
STOTT PILATESZorgvuldige series van oefeningen waarmee je lange sterke spieren ontwikkelt, je werkt aan een betere houding en voorkomt blessures. De oefeningen vergroten je lichaamsbewustzijn en verbeteren de bloeddoorstroming, ademhaling, coordinatie en balans. De liggende oefeningen zijn non-impact oefeningen dat wil zeggen dat ze zacht zijn voor je gewrichten. Het versterken van de rompspieren verbetert de stabiliteit en de mobiliteit in de gewrichten.
STRANDYOGA Juni tot en met augustus, op zaterdag of zondag ochtend. Sportieve hatha yoga les aan zee, direct aan het water op het strand, bij strandingang van La Cantina
VOOR ALLE LESSEN:Er zijn matten aanwezig voor yoga en pilates maar je kunt ook uw eigen matje meenemen.