Fit en Balans

Yoga Praktijk

18 november 2018
door Fit en Balans
Geen reacties

Nieuwe vaste les locatie Fit en Balans di-avond en vr-morgen is Boylestraat 20, eerste etage met ingang van dinsdag 20 november

Beste studenten,

Met ingang van dinsdag 20 november starten we dinsdag en vrijdag op een nieuwe locatie namelijk Boylestraat 20, eerste etage ruimte 10-12 ! Het is een zijstraat van de Valkenboskade. We hebben een mooie grote ruimte met spiegels en veel licht. Twee keer is er op vrijdag al iets ingepland in ruimte. Op die dagen krijgen we een andere geschikte ruimte in het gebouw om onze yoga lessen te houden.

Op de Boyle straat vinden met ingang van 20 november de volgende lessen plaats:

dinsdag 18.00-19.00   Mat Pilates

dinsdag 19.15-20.15    Iyengar  Yoga

vrijdag  9.30-10.30     Iyengar Yoga

vrijdag 10.45-11.45     aangepaste Iyengar Yoga (voor mensen met blessures of mensen die rustiger willen werken)

 

28 augustus 2018
door Fit en Balans
Geen reacties

Kennismaken met Mindfulness, 8 lessen start zondag 16 september, aanmelding open

Kennismaken met Mindfulness: 8 lessen, zondag 9 – 10 uur, in Houtrust Squash, Laan van Poot 18

Data: zondag 16 september, 23 september, 30 september, 7 oktober, 14 oktober, 21 oktober, 4 november, en 18 november

Kosten: 25 euro voor de hele reeks, losse les 5 euro

Aanmelden: info@fitenbalans.nl

Toelichting: deze training is een project dat parallel loopt aan  mijn opleiding in MBCT (mindfulness based cognitive therapie voor therapeuten). Om deze reden kun je de training volgen tegen kostprijs (zaalhuur en materiaal).

Benodigdheden: een schriftje/ logboek voor aantekeningen, tips en het bijhouden van je oefening en ervaringen, een geheugenstickje om na de les het oefenmateriaal op te zetten zodat je thuis kunt oefenen.

Wat doet mindfulness voor je ?

Mindfulness brengt je vanuit een ‘doe en actie modus’ naar een ‘voel en zijn modus’. Dit zorgt voor integratie van de verschillende delen en functies van je hersenen. De regulerende functies van je hersenen worden daardoor beter. Denk bijvoorbeeld aan het reguleren van je emoties, het kunnen voelen van jezelf en het kunnen afstemmen op anderen, het reguleren van angst en spanning, het bewust worden van wat er is, zodat je minder snel in een automatische reactie schiet, en het verbeteren van je intuitie.

Daarnaast heeft het beoefenen van mindfulness ook wetenschappelijk aangetoonde fysieke gevolgen. Het verbetert het immuunsysteem, het vermindert ontstekingen in je lichaam, het optimaliseert een enzym dat van invloed is op het repareren, behouden en verbeteren van je telomeren (uiteinden van het DNA) en het heeft een positieve invloed op je het cardio-vasculaire systeem, denk aan bloeddruk, hartslag en cholesterol.